Το 1746, ένας ιταλικός θίασος ανεβάζει, με τεράστια επιτυχία, τη Sevra padrone στο Παρίσι. Η παράσταση γίνεται ωστόσο αφορμή να διαχωριστούν οι φιλόμουσοι σε δύο παρατάξεις: τους «Μπουφόνους» και τους «Αντι – μπουφόνους», αυτούς δηλαδή που έβλεπαν στο νεοφερμένο αυτό είδος έναν κίνδυνο για την παράδοση της σοβαρής όπερας.

Η όπερα – μπούφα λοιπόν γίνεται από τότε και στο εξής ένα δημοφιλές είδος κωμικής όπερας που πρωτοστατεί στην Ευρώπη, κόντρα στα μέχρι τότε κυρίαρχα σοβαρά λυρικά θεάματα. Σ’ αυτό ακριβώς το είδος κατατάσσεται και ο Κουρέας της Σεβίλλης του Μπωμαρσαί, που παίζεται στο  θέατρο «Ακροπόλ», σε σκηνοθεσία Σοφίας Σπυράτου.

Μια παράσταση έχει ήδη στεφθεί με απόλυτη επιτυχία, όταν η παραγωγή έχει επενδύσει γενναιόδωρα και έξυπνα σε καστ, μπαλέτο, ορχήστρα και φαντασμαγορικά χρωματιστά κοστούμια. Όπερ και εγένετο!  Θέαμα ψυχαγωγικό και καλοδουλεμένο, μπαλέτο άψογα συγχρονισμένο, αρμονικές φωνές, αλλά και μια μαγευτική υπερυψωμένη ορχήστρα που όχι μόνο υπήρξε βασικός και αναπόσπαστος συντελεστής της παράστασης, αλλά με τον τρόπο της έδινε αφορμές για σύγχρονους και εύστοχους σχολιασμούς από τους πρωταγωνιστές !

πηγή εικόνας: θέατρο ΑΚΡΟΠΟΛ

Ο Βασίλης Χαραλαμπόπουλος, στον ρόλο ενός «από μηχανής κουρέα», του Φίγκαρο, που κουνώντας το μαγικό ραβδάκι του – ή μάλλον τη μαγική φαλτσέτα του, – βοήθησε δύο νέους να είναι μαζί, ήταν η κατάλληλη επιλογή. Τόσο ενδυματολογικά όσο και υποκριτικά υποδύθηκε με επιτυχία έναν οριακά θηλυπρεπή χαρακτήρα, καταφέρνοντας σε πολλές σκηνές να θυμίζει τον ζαλισμένο από το αλκοόλ «Τζακ Σπάροου».

Προσωπικά, αισθάνομαι ότι κανείς δεν κατάφερε να ξεπεράσει τον Φάνη Μουρατίδη, που παριστάνοντας τον κακότροπο και χειριστικό ερωτευμένο γέρο – Ντοτόρε Μπάρτολο, κλέβει την παράσταση με τις παραξενιές του, τις σύγχρονες αναφορές του σε χιλιοτραγουδισμένα λαϊκά άσματα και τηλεοπτικά σποτ, αλλά και με το κωμικό του αργό και κουρασμένο βάδισμα επί σκηνής! Φυσικά, τα εύσημα για αυτό, δε μπορούν παρά να αποδοθούν στη διασκευάστρια του κλασικού κειμένου, Λουίζα Μητσάκου.

Τους δύο αυτούς πρωταγωνιστές στήριξαν αποτελεσματικά ο Ρένος Ρώπας, στο ρόλο του νεαρού ερωτευμένου κόμη Αλμαβίβα, αλλά και η εντυπωσιακή Νίκη Βακάλη, στο ρόλο μιας εκκολαπτόμενης φεμινίστριας, που εκείνη θα επιλέξει τον σύντροφο, με τον οποίο θα δέσει τη ζωή της. Η ανερχόμενη αυτή ηθοποιός δεν ικανοποίησε το κοινό μόνο με την υποκριτική της δεινότητα, αλλά και φωνητικά, με τις θαυματουργές λυρικές ερμηνείες της.

πηγή εικόνας: θέατρο ΑΚΡΟΠΟΛ

Ο Κουρέας της Σεβίλλης δεν είναι μια παράσταση όπου θα απολαύσεις αριστουργηματικές άριες και ρετσιτατίβα, είναι όμως ένα κωμικό μουσικοχορευτικό υπερθέαμα, όπου θα απολαύσεις την κάθε του στιγμή!