Μετά τις αυξήσεις στο σουβλάκι, τώρα και τα εισιτήρια αγγίζουν υψηλές τιμές.

Πολλές ακτοπλοϊκές λοιπόν, έχουν αυξήσει ήδη τις τιμές τους, ενώ παράλληλα προσαρμόζουν τα δρομολόγιά τους από τον Πειραιά προς τα νησιά ή και «κόβουν» εντελώς σε περίπτωση που υπάρχει εναλλακτική λύση μεταφοράς, μειώνουν τις ταχύτητες των πλοίων, καθώς και δημιουργούν πακέτα προσφορών για να προσελκύσουν κόσμο.

Οι αυξήσεις στις τιμές συγκεκριμένα θα κυμανθούν από 10% έως και 25%, αφού τα καύσιμα έχουν φτάσει από 450€ ο τόνος σε 980€. 

Εξαιτίας αυτού του διπλασιασμού, υπολογίζεται ότι όλες οι ακτοπλοϊκές εταιρείες θα επιβαρυνθούν επιπλέον κατά 280 εκατομμύρια ευρώ σε σύγκριση με την περσινή σεζόν, ενώ από τις αυξήσεις τα έσοδα δε θα ξεπεράσουν τα 200 εκατ. ευρώ.

Μοναδική ελπίδα είναι η κατάσταση να αλλάξει μέχρι το Πάσχα. Οι ελπίδες βέβαια θα είναι βάσιμες εφόσον σημειωθεί μείωση των διεθνών τιμών, όπως εκτιμούν οι ειδικοί. Σε κάθε περίπτωση, μέχρι την καλοκαιρινή περίοδο τα πράγματα αναμένεται να πάρουν πιο θετική πορεία, κι αν δεν πάρουν, τότε περιμένουμε μέτρα στήριξης.

Αναλυτικότερα, οι τιμές από τον Πειραιά για τα νησιά του Αργοσαρωνικού διαμορφώνονται ως εξής:

– Για την Αίγινα το εισιτήριο διαμορφώθηκε στα 10,50 ευρώ και το Ι.Χ. στα 29 ευρώ.

– Για το Αγκίστρι το εισιτήριο διαμορφώθηκε στα 12,50 ευρώ και το Ι.Χ. στα 32 ευρώ.

– Για τα Μέθανα το εισιτήριο διαμορφώθηκε στα 13,50 ευρώ και το Ι.Χ. στα 34 ευρώ.

– Για τον Πόρο το εισιτήριο διαμορφώθηκε στα 15.50 ευρώ και το Ι.Χ. στα 35 ευρώ.

– Για τις γραμμές της Κρήτης, των Δωδεκανήσων και της Λέσβου τα πράγματα είναι πιο επιβαρυμένα. Μια πολυμελής οικογένεια χρειάζεται ένα και ενάμιση μισθό για να ταξιδέψει σε ένα από αυτά τα νησιά, αν χρησιμοποιήσει καμπίνα και να έχει μαζί της Ι.Χ.

Βέβαια, οι τιμές διαφοροποιούνται ανάλογα με την ποιότητα της καμπίνας. Για παράδειγμα οι τιμές στη γραμμή Πειραιάς – Ηράκλειο ξεκινούν από 42 ευρώ στο κατάστρωμα. Η 4κλινη εσωτερική καμπίνα κοστίζει 57 ευρώ το άτομο, στην τρίκλινη εξωτερική η τιμή ανεβαίνει στα 67 ευρώ το άτομο, ενώ στην μονόκλινη καμπίνα η τιμή φτάνει τα 147 ευρώ!

Για τα Χανιά οι τιμές ξεκινούν από τα 40 ευρώ και φτάνουν για το Ι.Χ. στα 92 ευρώ και υπάρχει μεγάλη διαφοροποίηση στις τιμές και ανάλογα με την εταιρεία, την θέση και αν περιλαμβάνει και επιστροφή.

Το απλό εισιτήριο για την Ρόδο φτάνει τα 78,50 ευρώ, για τη Λέσβο τα 43,50 ευρώ, για τη Σύρο τα 28 ευρώ, για την Πάρο τα 42,50 ευρώ.

Από την Ραφήνα, τα εισιτήρια για την Άνδρο διαμορφώθηκαν στα 20.50 ευρώ, για τη Μύκονο τα 31 ευρώ και για τη Νάξο τα 29 ευρώ.

Τα επικρατέστερα σενάρια που μπορεί να ισχύσουν

– Το πρώτο και θετικότερο είναι αυτό που αναφέρθηκε παραπάνω και το οποίο προβλέπει αποκλιμάκωση των τιμών των καυσίμων εντός της άνοιξης, που θα επιτρέψει μείωση στις τιμές των εισιτηρίων και θα βελτιώσει τα λειτουργικά αποτελέσματα των επιχειρήσεων. Ο βαθμός της υποχώρησης των διεθνών τιμών θα διαμορφώσει αυτονόητα και το εύρος των μειώσεων που θα μπορέσουν να γίνουν.

– Το δεύτερο σενάριο είναι αυτό που προβλέπει διατήρηση των τιμών στα τρέχοντα επίπεδα και ιδιαίτερα επίπονες αυξήσεις στα εισιτήρια, αλλά και τη βιωσιμότητα των ασθενέστερων επιχειρήσεων.

– Το τρίτο και χειρότερο σενάριο είναι βέβαια αυτό που προβλέπει περαιτέρω αυξήσεις στις τιμές των καυσίμων εξαιτίας του πολέμου στην ανατολική Ευρώπη με πρακτικά ανυπολόγιστες αρνητικές επιπτώσεις στο σύνολο του συμπλέγματος των ακτοπλοϊκών μεταφορών, αλλά και των επιχειρήσεων που κάνουν χρήση των υπηρεσιών τους (μεταφορές φορτηγών) ειδικά στις μακρινές γραμμές της Κρήτης και της Αδριατικής.

Είναι σαφές πως η αβεβαιότητα είναι αυξημένη και ότι σε κάθε περίπτωση θα χρειαστεί οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις να επιτάξουν όλες τους τις δυνάμεις, ταμειακές και διαχειριστικές, προκειμένου να αντιπαρέλθουν την κρίση και να μπορέσουν να προσφέρουν ξανά φθηνότερες θαλάσσιες μεταφορές, αναφέρουν οι ίδιες πηγές της ακτοπλοϊκής βιομηχανίας. 

Αναδημοσίευση: neopolis.gr