Kαθυστέρησε η διαδικασία των δηλώσεων, διότι οι υπηρεσιακοί παράγοντες αλλά και η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας αδυνατούσε να αποφασίσει αν η διανομή των συγγραμμάτων θα έπρεπε να γίνει στα φυσικά καταστήματα ή κατ’ οίκον.

Το Υπουργείο Παιδείας,

Υποστηρίζει ότι η διαδικασία των ηλεκτρονικών δηλώσεων για τα πανεπιστημιακά συγγράμματα ξεκίνησε φέτος νωρίτερα (στις 5 Νοεμβρίου άνοιξε η πλατφόρμα και 22 Νοεμβρίου ολοκληρώθηκε η διαδικασία).

Οι εκδότες από την πλευρά τους για μία ακόμη φορά ξεπέρασαν τον εαυτό τους και μέσα σε λίγες μέρες απέστειλαν σχεδόν όλα τα βιβλία (το ποσοστό αγγίζει το 98%) με τα τελευταία λίγα εναπομείναντα δέματα να φεύγουν από τους εκδοτικούς οίκους αυτή την Παρασκευή.

Που οφείλονται οι μεγάλες καθυστερήσεις;

Το lockdown των φυσικών καταστημάτων σε συνδυασμό με την Black Friday, αλλά και τις χριστουγεννιάτικες αγορές, εξουδετέρωσαν τις δυνατότητες του κλάδου των ταχυμεταφορών, με αποτέλεσμα να σημειώνονται μεγάλες καθυστερήσεις στις παραδόσεις όλων των δεμάτων και κυρίως των συγγραμμάτων, τα οποία, όπως καταγγέλλουν οι φοιτητές, θα φτάσουν με την έναρξη της εξεταστικής περιόδου!!!

Ήδη οι εταιρείες ταχυμεταφοράς ανακοίνωσαν ότι αδυνατούν να μεταφέρουν όλο το όγκο των δεμάτων.

Τι αναφέρουν οι εταιρείες ταχυμεταφοράς: 

Η ΕΛΤΑ Courier

Σε ανακοίνωσή της, η ΕΛΤΑ Courier εξηγεί ότι ο όγκος σε σύγκριση με την περυσινή περίοδο έχει αυξηθεί έως και 60,8%, με αποτέλεσμα να υπάρχουν τροποποιήσεις και αποκλίσεις στους συνήθεις χρόνους διακίνησης και παράδοσης.

«Δεδομένων των ιδιαζουσών συνθηκών που επέφερε το δεύτερο lockdown, η Black Friday, αλλά και η επερχόμενη εορταστική περίοδος, ο όγκος των αποστολών που καλούμαστε να διαχειριστούμε έχει αυξηθεί περισσότερο από οποτεδήποτε στο παρελθόν. Ενδεικτικά, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, όπου δεν υπήρχαν περιοριστικά μέτρα στην αγορά, το ποσοστό της αύξησης φτάνει έως και το 60,8%, ενώ σε σχέση με την περίοδο της άνοιξης υπάρχει αύξηση κατά 22,5%. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να δοκιμάζονται οι υποδομές τόσο των ηλεκτρονικών καταστημάτων, όσο και των ταχυμεταφορών, με συνέπεια να παρατηρούνται ιδιαίτερα στην Αττική, τροποποιήσεις και αποκλίσεις στους συνήθεις χρόνους διακίνησης και παράδοσης. Σε κάθε περίπτωση, σας διαβεβαιώνουμε ότι η ΕΛΤΑ Courier αξιολογεί καθημερινά την τρέχουσα κατάσταση βάσει επιχειρησιακού σχεδίου, με σκοπό την ικανοποίηση των υπερβολικά αυξημένων αναγκών των πελατών της, έχοντας ήδη προβεί στην επέκταση των υποδομών της, την ενίσχυση των διαθέσιμων υλικοτεχνικών και ανθρώπινων πόρων και την αναδιαμόρφωση των υπηρεσιών της, έτσι ώστε να ανταποκρίνονται καλύτερα στις ιδιαίτερες συνθήκες. Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για την κατανόηση και την εμπιστοσύνη σας».

Η ανακοίνωση της ΑCS

Στην ανακοίνωσή της η ACS ενημερώνει τους καταναλωτές ότι ο μέσος χρόνος διακίνησης των αποστολών αναμένεται να φθάσει τις 6 εργάσιμες ημέρες, ενώ ενδέχεται, κυρίως στην Αττική και τη Θεσσαλονίκη, να ξεπεράσει τους χρόνους αυτούς.

«Η ACS, με αίσθημα ευθύνης προς το καταναλωτικό κοινό, έχει επιλέξει την ειλικρινή και τακτική ενημέρωση των πελατών της για τις εξελίξεις, τις αναγκαίες τροποποιήσεις στη διαχείριση των αποστολών και τις προσαρμογές των υπηρεσιών της, λόγω της πανδημίας. Η εταιρεία συνεχίζει καθημερινά να αξιολογεί την τρέχουσα κατάσταση και λειτουργεί επεμβατικά με πρόσθετο ανθρώπινο δυναμικό, μεταφορικά μέσα και νέες υποδομές, για να επιτύχει χρόνους διακίνησης των αποστολών όσο πιο κοντά γίνεται στα συνήθη επίπεδα. Ο συνδυασμός του τρέχοντος lockdown, της Black Friday και της προ-εορταστικής περιόδου έχει ωθήσει τον όγκο των αποστολών που μας εμπιστεύονται οι πελάτες μας σε πρωτοφανή επίπεδα, πολύ υψηλότερα από το προηγούμενο lockdown, αλλά και οποτεδήποτε στο παρελθόν.

Δεδομένων των συνθηκών αυτών, και ως αποτέλεσμα της σημαντικής αύξησης των αποστολών κατά την τρέχουσα εβδομάδα, ο μέσος χρόνος διακίνησης των αποστολών αναμένεται να φθάσει τις 6 εργάσιμες ημέρες, ενώ ενδέχεται κυρίως στην Αττική και τη Θεσσαλονίκη να ξεπεράσει τους χρόνους αυτούς. Σε κάθε περίπτωση, θα θέλαμε να σας διαβεβαιώσουμε ότι η ACS συνεχίζει τις προσπάθειές της και αξιολογεί τις παρεχόμενες υπηρεσίες της, με σκοπό να συναντήσει τις προσδοκίες των πελατών της, ενώ συνιστά στους καταναλωτές να αποφεύγουν την αποστολή ευπαθών προϊόντων την περίοδο αυτή. Λυπούμαστε για οποιαδήποτε αναστάτωση ενδεχομένως προκληθεί λόγω των έκτακτων συνθηκών της αγοράς. Σας ευχαριστούμε για την κατανόηση, την εμπιστοσύνη σας και την υπομονή σας, ενώ δεσμευόμαστε να σας κρατούμε ενήμερους για τυχόν νεότερες εξελίξεις».

Με τα δεδομένα αυτά, οι εταιρείες κούριερ ζητούν από τους πελάτες να δείξουν κατανόηση.

Αναδημοσίευση: mathe.gr