Αλλαγές στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας ετοιμάζει το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών με σημαντικότερη αυτή της επιβολής της ποινής, η οποία δεν θα αφορά το όχημα αλλά τον οδηγό. Αυτό σημαίνει πρακτικά ότι θα προβλέπεται χρηματικό πρόστιμο, αφαίρεση άδειας οδήγησης του οδηγού αλλά όχι αφαίρεση της άδειας κυκλοφορίας του οχήματος.
Παράλληλα, προωθείται η αυστηροποίηση των ποινών για παραβάσεις που μπορούν να προκαλέσουν σοβαρό ατύχημα, όπως είναι η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, η υπερβολική ταχύτητα, η αντικανονική προσπέραση και η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ.
Μιλώντας στη Βουλή ο αρμόδιος Υπουργός Κώστας Καραμανλής ανέφερε ότι «στόχος δεν είναι οι ποινές να έχουν απλώς έναν τυφλό τιμωρητικό χαρακτήρα, αλλά να αποβλέπουν στη συμμόρφωση των οδηγών και αποκάλυψε τη σύσταση ενός ταμείου για την αξιοποίηση των εσόδων από τα πρόστιμα του ΚΟΚ. Το ταμείο αυτό (Εθνικό Ταμείο Οδικής Ασφάλειας) θα συλλέγει τα χρηματικά ποσά από τα πρόστιμα του ΚΟΚ και με τη σειρά του θα τα κατανέμει στους Δήμους της χώρας, αποκλειστικά και μόνο για την υλοποίηση δράσεων Οδικής Ασφάλειας. «Αν οι δήμοι δεν μπορούν να τα χρησιμοποιούν δε θα παίρνουν τα χρήματα αυτά», ξεκαθάρισε ο υπουργός.
Ο σχεδιασμός για τον ΒΟΑΚ
Ο κ. Καραμανλής κατηγόρησε στη συνέχεια για διγλωσσία τον ΣΥΡΙΖΑ όσον αφορά στο ΒΟΑΚ σχετικά με τα διόδια. Διευκρίνισε ότι ο οδικός άξονας που θα συνδέει τον ΒΟΑΚ με το αεροδρόμιο Καστελίου, μήκους 18 χλμ, έχει εγκεκριμένη περιβαλλοντική αδειοδότηση από το 2009 ύστερα από γνωμοδότηση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου.
Σχετικά με το θέμα των διοδίων ο κ. Καραμανλής καταρχάς σχολίασε ότι: «Να κατηγορεί για διγλωσσία τη ΝΔ ο ΣΥΡΙΖΑ, το κόμμα που έλεγε ότι με ένα νόμο και ένα άρθρο θα καταργούσε τα μνημόνια, πάει πολύ. Λέγατε ως κόμμα και ως Κυβέρνηση ότι δεν θα επιβάλλατε διόδια, ενώ κάνατε σύμβαση παραχώρησης». Απευθυνόμενος στον ΣΥΡΙΖΑ ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και εξήγησε ότι σύμβαση παραχώρησης χωρίς διόδια δε γίνεται.
Αναδημοσίευση: kathimerini.gr